ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMORZĄDOWYCH W JANOWIE
tel/fax 857216013
spjanow@wp.pl

Wycieczka na Dolny Śląsk

W dniach 05-08.06.2019r. odbyła się  wycieczka na Dolny Śląsk, której uczestnikami byli uczniowie klas IV-VIII. Czterodniowy wyjazd dostarczył nam wielu wrażeń, poznaliśmy najciekawsze regiony Dolnego Śląska.

Pierwszego dnia podziwialiśmy zwierzęta z różnych zakątków świata we Wrocławskim Ogrodzie Zoologicznym, który pod względem liczby okazów jest największym tego typu obiektem w Polsce. W Afrykarium ujrzeliśmy zwierzęta zamieszkujące plaże, rafę koralową, wody Nilu i innych akwenów Afryki.

Drugiego dnia wędrowaliśmy szlakiem turystycznym po stokach Śnieżki. Było to wielkie  wyzwanie, szczególnie dla najmłodszych uczestników. Piękna pogoda, cudowne widoki i odpoczynek w Schronisku Samotnia pozwoliły nam dotrzeć na sam szczyt. Tego dnia zwiedziliśmy także Świątynię Wang - luterański kościół.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Kopalni Złota Aurelia. Następnie poznaliśmy historię późnogotyckiego Zamku Grodziec, jednego z najpiękniejszych i najbardziej malowniczych zakątków  Dolnego Śląska. Odwiedziliśmy także Muzeum Pawlaka i Kargula w Lubomierzu.

Ostatni dzień spędziliśmy we Wrocławiu. Z przewodnikiem zwiedzaliśmy Ostrów Tumski z katedrą i Stare Miasto. Dużym zainteresowaniem cieszył się wjazd na 49 piętro wieżowca SKY TOWER, z którego podziwialiśmy przepiękną panoramę Wrocławia i okolic.

Z wycieczki przywieźliśmy pamiątki, zdjęcia, wróciliśmy bogatsi w wiedzę o tradycjach i kulturze Dolnego Śląska.